loading...

جِنگُ جِنگ بلاگ

بازدید : 136
دوشنبه 28 تير 1400 زمان : 22:05

اتصال دوربين مداربسته به کامپيوتر و لپ تاپ

کساني که از دوربين مداربسته استفاده مي کنند گاها اين سوال برايشان پيش آمده که نحوه اتصال دوربين مداربسته هايک ويژن به کامپوتر و لپ تاپ چگونه است؟. به طور کلي روش اتصال دوربين مداربسته آنالوگ و تحت شبکه به لپ تاپ متفاوت است. البته در برندها و مدل هاي متفاوت دوربين مداربسته ممکن است کمي تفاوت وجود داشته باشد. از اين رو ما در اين مقاله به صورت کلي و به ساده ترين روش مراحل اتصال دوربين به لپ تاپ را آموزش مي دهيم.

اتصال سيستم مداربسته تحت شبکه

نکته اي که در مورد نصب دوربين مداربسته تحت شبکه IP به لب تاب بايد بدانيد اين است که اين آموزش صرفا جهت اتصال دوربين در شبکه داخلي است و نه اينترنت. در صورتي که مي خواهيد عمل انتقال تصوير يا تنظيمات اينترنتي دستگاه را انجام دهيد بهتر است مقاله ” آموزش انتقال تصوير دوربين مداربسته” را مطالعه کنيد.

? راه حل براي اتصال دوربين مدار بسته IP به سيستم Mac يا کامپيوتر

روش ?:

دوربين WiFi يا PoE خود را مستقيماً و بدون اينترنت به PC يا Mac خود وصل کنيد.

از آداپتور برق براي وصل شدن به برق و شارژ دوربين استفاده کنيد. اتصال شبکه را در کابل پيدا کنيد و از کابل شبکه براي اتصال به دوربين استفاده نماييد. سپس انتهاي ديگر کابل شبکه را به کامپيوتر متصل کنيد. آدرس IP دوربين امنيتي را بر روي کامپيوتر اسکن و پيدا کنيد. آدرس IP کامپيوتر را به network prefix دوربين IP تغيير دهيد. اکنون دوربين IP شما به صورت مستقيم با کامپيوتر شخصي شما در ارتباط است، زيرا هر دو اکنون در يک LAN کوچک هستند.

روش 2:

دوربين WiFi خود را از طريق روتر و بوسيله اينترنت به کامپيوتر وصل کنيد.

اگر شبکه WiFi داريد و مي خواهيد دوربين IP خود را از راه دور نظارت کنيد. بايد از طريق روتر خود دوربين بي سيم يا واي فاي خود به صورت بي سيم به کامپيوتر وصل شويد. از آداپتور برق براي وصل شدن و شارژ دوربين استفاده کنيد. براي تنظيم اوليه يک دوربين WiFi بايد کابل شبکه به روتر متصل شود. زيرا دوربين جديد به طور اتوماتيک نمي تواند شبکه اي را که هرگز از آن استفاده نکرده است را شناسايي و انتخاب کند.

بنابراين کابل به طور موقت وصل است و پس از تنظيمات صحيح WiFi، مي توانيد کابل را از دوربين و روتر جدا کنيد. بر روي کامپيوتر، نرم افزار نظارت را راه اندازي کرده، مراحل نصب را اجرا کنيد. شما مشاهده مي کنيد که دوربين به کامپيوتر شما اضافه شده و تماشاي مستقيم تصوير ميسر مي شود.

روش ?:

يک دوربين PoE (سيمي) را بدون سوئيچ يا انژکتور به کامپيوتر وصل کنيد.

اتصال دوربين IP سيمي PoE به کامپيوتر از طريق روتر شبيه و حتي بسيار ساده تر از اتصال دوربين WiFi است. چون ديگر نيازي به استفاده از آداپتور برق، تنظيم WiFi و حذف کابل شبکه نداريد. PoE به اين معني است که شما مي توانيد فقط با استفاده از يک کابل شبکه واحد براي انتقال ويديو و برق استفاده کنيد.

بنابراين فقط دوربين را از طريق کابل شبکه به روتر متصل کنيد و دوربين همزمان مي تواند به منبع تغذيه و شبکه دسترسي داشته باشد. بر روي کامپيوتر، نرم افزار نظارت خاص دوربين را راه اندازي کنيد. در اين حالت دوربين به کامپيوتر شما اضافه شده و تماشاي مستقيم تصوير ميسر مي شود.

روش 4:

يک دوربين PoE سيمي IP را با سوئيچ يا انژکتور به کامپيوتر وصل کنيد.

اگر روتر شما از PoE پشتيباني نمي کند، براي اتصال دوربين IP خود به کامپيوتر به يک انژکتور PoE يا سوئيچ PoE نياز داريد.

روش 5:

دوربين مدار بسته را بدون شبکه به Mac يا کامپيوتر شخصي خود متصل کنيد.

بعضي سيستم هاي امنيتي، شبکه هاي اختصاصي خود را دارند و مي توانند بدون شبکه روتر کار کنند. تمام دوربين ها را به NVR وصل کنيد. نصب را از طريق ويزارد نرم افزارها شروع کنيد تا شما را به مشاهده دوربين هاي خود و ساير تنظيمات راهنمايي کند. اکنون مي توانيد تمام دوربين هاي IP را در مانيتور خود مشاهده کرده و ضبط را شروع کنيد.

اگر قصد خريد دوربين مداربسته را داريد به اين نکته توجه کنيد که برندهاي مختلف با قيمت هاي متفاوت و قابليت هاي مشخصي از دوربين مداربسته در بازار ايران وجود دارد. بهترين قيمت دوربين مداربسته را مي توانيد در وبسايت شرکت مهر تجارت نمايندگي رسمي برند هاي تي وي تي و هايک ويژن مشاهده کنيد و از خدمات فني پس از فروش اين شرکت نيز بهره مند شويد.

اتصال سيستم مداربسته آنالوگ به لپ تاپ

به طور کلي در سيستم آنالوگ دوربين هاي مداربسته به صورت مستقيم امکان اتصال به کامپيوتر را ندارند. در اين سيستم شما بايد دوربين ها را به صورت غير مستقيم به کامپيوتر متصل کنيد. اين کار مي تواند از طريق دستگاه DVR يا کارت DVR صورت بگيرد. از آنجا که استفاده از کارتهاي DVR تقريبا منسوخ شده در اين قسمت نحوه اتصال دستگاه DVR به کامپيوتر يا لپ تاپ را بررسي مي کنيم.

مراحل اتصال سيستم مداربسته آنالوگ به لپ تاپ يا کامپيوتر

  1. دستگاه DVR را روشن کرده و با مانيتور به صورت مستقيم به منوهاي آن دسترسي پيدا کنيد.
  2. به منوي اصلي رفته و وارد قسمت Network يا شبکه شويد. (اين قسمت معمولا در منوي تنظيمات يا Configuration است.)
  3. آدرس IP دستگاه را از اين قسمت تنظيم کنيد. اين آدرس بايد رنجي برابر رنج شبکه اصلي شما داشته باشد و قسمت آخر آدرس نبايد مشابه هيچ يک از تجهيزات موجود در شبکه باشد.
  1. پس از تنظيم آدرس IP، آدرس انتخاب شده را يادداشت کنيد.
  2. دستگاه DVR خود را از طريق يک کابل شبکه به صورت مستقيم يا از طريق سوئيچ به کامپيوتر يا لپ تاپ متصل کنيد.
  3. در کامپيوتر خود مرورگر Internet Explorer را باز کرده و ادرس IP دستگاه DVR را در قسمت نوار ادرس بنويسيد. (براي مثال 192.168.1.10)
  4. در صورتي که قسمت هاي قبل را به درستي انجام داده باشيد پنجره اي براي وارد کردن نام کاربري و کلمه عبور براي شما باز مي شود.
  5. کلمه عبور و نام کاربري دستگاه DVR خود را وارد کنيد (همان کلمه عبور و نام کاربري که براي وارد شدن به DVR استفاده مي کنيد.)
  6. پس از وارد شدن احتمالا امکان ديدن تصاوير دوربين ها را نخواهيد داشت. پيغامي در زير صفحه ظاهر خواهد شد که از شما درخواست مي کند ActiveX مورد نياز براي دوربين هاي دريافت کنيد. بر روي آن کليک کنيد تا Activex از دستگاه دريافت شود.
  7. پس از دريافت و نصب ActiveX صفحه مرورگر را refresh کنيد. تصاوير دوربين هاي مداربسته بر روي کامپيوتر شما قابل دسترسي خواهد بود.

HDMI و مزاياي آن براي پروژه نصب دوربين مداربسته

حال که آشنا شديد چگونه دوربين مداربسته را به لپ تاپ وصل کنيم ، بهتر است کمي نيز با تجهيزات نصب آشنا شويد. کابل HDMI مخفف عبارت High-Definition Multimedia Interface به معناي رابط چند رسانه اي با کيفيت بالا مي باشد. هنگامي که تصاوير دوربين مداربسته را توسط کابل HDMI به مانيتور مي دهيد، کيفيت تصاوير به نسبت زماني که همين تصاوير را با کابل VGA منتقل مي کنيد، به مراتب بيشتر است.

در حال حاضر به همين دليل کاربرد اين کابل از مابقي بيشتر مي باشد. اما نکته مهم در مورد استفاده بيشتر از اين کابل، انتقال صدا و تصوير توسط آن است. تصور کنيد دوربيني که نصب کرده ايد داراي ميکروفن داخلي باشد و شما با کابل کواکسيال تصوير و صدا را به دستگاه رسانده ايد . براي اينکه اين صدا و تصوير همزمان از دستگاه به مانيتور منتقل شود نياز به کابل HDMI داريد چرا که کابل VGA قادر به ارسال صدا نمي باشد.

معايب کابل VGA براي پروژه نصب دوربين مداربسته

کابل VGA مخفف عبارت Video Graphics Array به معناي آرايه گرافيکي ويدئو مي باشد. وظيفه اين کابل انتقال ديتاي تصوير بصورت آنالوگ مي باشد و کم کاربردترين کابل براي انتقال تصاوير به روي مانيتور است.

سه مورد از مهمترين دلايل عبارت اند از:

?-کيفيت پايين انتقال تصاوير دوربين مداربسته به مانيتور

?-عدم توانايي در انتقال صدا از دستگاه به مانيتور حتي اگر دوربين شما ميکروفون دارد باشد .

?-محدوديت در متراژ اين کابل براي انتقال تصاوير

اتصال با نرم افزار VMS يا CMS

از انجايي که نرم افزارهاي متفاوت ظاهر و تنظيمات کاملا متفاوتي دارند امکان اموزش اتصال به آنها وجود ندارد. بسياري از نرم افزارهاي VMS جديد به صورت خودکار دوربين شبکه يا DVR را شناسايي مي کنند و کار نصب آنها از مراحل گفته شده ساده تر است. براي مثال در دوربين هاي هايک ويژن از نرم افزار IVMS-4500 براي انتقال تصاوير مداربسته استفاده مي شود.

همچنين اگر نياز به دريافت خدمات فني نصب دوربين مداربسته داريد مي توانيد با کارشناسان شرکت مهر تجارت تماس بگيريد تا در اسرع وقت به شما مشاوره هاي دقيق در خصوص نحوه نصب دوربين مداربسته در محل هاي مختلف را توضيح دهند.

نحوه مشاهده تصوير دوربين IP بر روي لپ تاپ

در برخي موارد کاربر به دلايل مختلفي از جمله محدوديت فضا ، بودجه ، عدم آگاهي از ميزان توسعه آينده سيستم و مواردي شبيه به اين ، در مرحله ابتدايي خريد سيستم مدار بسته تنها دوربين ها را خريداري مي کند در اين حالت براي ضبط تصوير دوربينهاي مدار بسته ، يک راه حل استفاده از لپ تاپ يا کامپيوتر و نرم افزار رايگان...

نحوه مشاهده تصوير دوربين IP بر روي لپ تاپ
در برخي موارد کاربر به دلايل مختلفي از جمله محدوديت فضا ، بودجه ، عدم آگاهي از ميزان توسعه
آينده سيستم و مواردي شبيه به اين ، در مرحله ابتدايي خريد سيستم مدار بسته تنها دوربين ها را
خريداري مي کند در اين حالت براي ضبط تصوير دوربينهاي مدار بسته ، يک راه حل استفاده از لپ تاپ

يا کامپيوتر و نرم افزار رايگان هايک ويژن مي باشد .

ضبط با استفاده از نرم افزار IVMS
در اين حالت تمامي دوربين هاي تحت شبکه را به يک سوئيچ شبکه متصل و سپس يکي از پورتهاي
سوئيچ را توسط کابل شبکه به پورت شبکه لپتاپ يا کامپيوتر متصل مي کنيم و مراحل زير را انجام مي دهيم:
نرم افزار IVMS-4200 هايک ويژن را از سايت هايک ويژن دانلود و بر روي کامپيوتر نصب کنيد
از بخش کنترل پانل وارد قسمت شبکه کامپيوتر شده و رنج آي پي لپ تاپ را با رنج آي پي دوربين
هاي هايک ويژن تنظيم نماييد ( NET ID لپ تاپ بايد با تمام دوربين هاي متصل به لپ تاپ يکسان
باشد و HOST ID لپ تاپ با دوربينها فرق داشته باشد )
وارد نرم افزار IVMS شويد و يک کاربر جديد با کلمه عبور جديد تعريف کنيد.
دوربين ها را به دستگاه اضافه کنيد و تصاوير را بر روي کامپيوتر ضبط نماييد.
توضيح : NET ID سه عدد سمت چپ IP دوربين است که با نقطه از يکديگر جدا مي شوند و عدد چهارم از
چپ يا عدد اول از راست HOST ID مي باشد )
ضبط با استفاده از مرورگر
شيوه ي ديگر مشاهده تصوير از طريق مرورگر IE لپ تاپ است. پس از اتصال صحيح دوربين ها و هم
رنج کردن آنها با لپ تاپ مطابق آنچه در قسمت اول توضيح داده شد، مراحل زير را انجام دهيد .
نرم افزار SADP را از سايت هايک ويژن دانلود و بر روي کامپيوتر نصب کنيد.
با اسکن نرم افزار IP دوربينها را پيدا کنيد.
مرورگر IE را باز کنيد و عدد IP هر دوربين را بطور مجزا در يک صفحه وارد کرده و با زدن يوزرنم
و پسورد دوربين وارد قسمت تنظيمات دوربين IP شويد.

اتصال دوربين مداربسته به کامپيوتر و لپ تاپ

کساني که از دوربين مداربسته استفاده مي کنند گاها اين سوال برايشان پيش آمده که نحوه اتصال دوربين مداربسته هايک ويژن به کامپوتر و لپ تاپ چگونه است؟. به طور کلي روش اتصال دوربين مداربسته آنالوگ و تحت شبکه به لپ تاپ متفاوت است. البته در برندها و مدل هاي متفاوت دوربين مداربسته ممکن است کمي تفاوت وجود داشته باشد. از اين رو ما در اين مقاله به صورت کلي و به ساده ترين روش مراحل اتصال دوربين به لپ تاپ را آموزش مي دهيم.

اتصال سيستم مداربسته تحت شبکه

نکته اي که در مورد نصب دوربين مداربسته تحت شبکه IP به لب تاب بايد بدانيد اين است که اين آموزش صرفا جهت اتصال دوربين در شبکه داخلي است و نه اينترنت. در صورتي که مي خواهيد عمل انتقال تصوير يا تنظيمات اينترنتي دستگاه را انجام دهيد بهتر است مقاله ” آموزش انتقال تصوير دوربين مداربسته” را مطالعه کنيد.

? راه حل براي اتصال دوربين مدار بسته IP به سيستم Mac يا کامپيوتر

روش ?:

دوربين WiFi يا PoE خود را مستقيماً و بدون اينترنت به PC يا Mac خود وصل کنيد.

از آداپتور برق براي وصل شدن به برق و شارژ دوربين استفاده کنيد. اتصال شبکه را در کابل پيدا کنيد و از کابل شبکه براي اتصال به دوربين استفاده نماييد. سپس انتهاي ديگر کابل شبکه را به کامپيوتر متصل کنيد. آدرس IP دوربين امنيتي را بر روي کامپيوتر اسکن و پيدا کنيد. آدرس IP کامپيوتر را به network prefix دوربين IP تغيير دهيد. اکنون دوربين IP شما به صورت مستقيم با کامپيوتر شخصي شما در ارتباط است، زيرا هر دو اکنون در يک LAN کوچک هستند.

روش 2:

دوربين WiFi خود را از طريق روتر و بوسيله اينترنت به کامپيوتر وصل کنيد.

اگر شبکه WiFi داريد و مي خواهيد دوربين IP خود را از راه دور نظارت کنيد. بايد از طريق روتر خود دوربين بي سيم يا واي فاي خود به صورت بي سيم به کامپيوتر وصل شويد. از آداپتور برق براي وصل شدن و شارژ دوربين استفاده کنيد. براي تنظيم اوليه يک دوربين WiFi بايد کابل شبکه به روتر متصل شود. زيرا دوربين جديد به طور اتوماتيک نمي تواند شبکه اي را که هرگز از آن استفاده نکرده است را شناسايي و انتخاب کند.

بنابراين کابل به طور موقت وصل است و پس از تنظيمات صحيح WiFi، مي توانيد کابل را از دوربين و روتر جدا کنيد. بر روي کامپيوتر، نرم افزار نظارت را راه اندازي کرده، مراحل نصب را اجرا کنيد. شما مشاهده مي کنيد که دوربين به کامپيوتر شما اضافه شده و تماشاي مستقيم تصوير ميسر مي شود.

روش ?:

يک دوربين PoE (سيمي) را بدون سوئيچ يا انژکتور به کامپيوتر وصل کنيد.

اتصال دوربين IP سيمي PoE به کامپيوتر از طريق روتر شبيه و حتي بسيار ساده تر از اتصال دوربين WiFi است. چون ديگر نيازي به استفاده از آداپتور برق، تنظيم WiFi و حذف کابل شبکه نداريد. PoE به اين معني است که شما مي توانيد فقط با استفاده از يک کابل شبکه واحد براي انتقال ويديو و برق استفاده کنيد.

بنابراين فقط دوربين را از طريق کابل شبکه به روتر متصل کنيد و دوربين همزمان مي تواند به منبع تغذيه و شبکه دسترسي داشته باشد. بر روي کامپيوتر، نرم افزار نظارت خاص دوربين را راه اندازي کنيد. در اين حالت دوربين به کامپيوتر شما اضافه شده و تماشاي مستقيم تصوير ميسر مي شود.

روش 4:

يک دوربين PoE سيمي IP را با سوئيچ يا انژکتور به کامپيوتر وصل کنيد.

اگر روتر شما از PoE پشتيباني نمي کند، براي اتصال دوربين IP خود به کامپيوتر به يک انژکتور PoE يا سوئيچ PoE نياز داريد.

روش 5:

دوربين مدار بسته را بدون شبکه به Mac يا کامپيوتر شخصي خود متصل کنيد.

بعضي سيستم هاي امنيتي، شبکه هاي اختصاصي خود را دارند و مي توانند بدون شبکه روتر کار کنند. تمام دوربين ها را به NVR وصل کنيد. نصب را از طريق ويزارد نرم افزارها شروع کنيد تا شما را به مشاهده دوربين هاي خود و ساير تنظيمات راهنمايي کند. اکنون مي توانيد تمام دوربين هاي IP را در مانيتور خود مشاهده کرده و ضبط را شروع کنيد.

اگر قصد خريد دوربين مداربسته را داريد به اين نکته توجه کنيد که برندهاي مختلف با قيمت هاي متفاوت و قابليت هاي مشخصي از دوربين مداربسته در بازار ايران وجود دارد. بهترين قيمت دوربين مداربسته را مي توانيد در وبسايت شرکت مهر تجارت نمايندگي رسمي برند هاي تي وي تي و هايک ويژن مشاهده کنيد و از خدمات فني پس از فروش اين شرکت نيز بهره مند شويد.

اتصال سيستم مداربسته آنالوگ به لپ تاپ

به طور کلي در سيستم آنالوگ دوربين هاي مداربسته به صورت مستقيم امکان اتصال به کامپيوتر را ندارند. در اين سيستم شما بايد دوربين ها را به صورت غير مستقيم به کامپيوتر متصل کنيد. اين کار مي تواند از طريق دستگاه DVR يا کارت DVR صورت بگيرد. از آنجا که استفاده از کارتهاي DVR تقريبا منسوخ شده در اين قسمت نحوه اتصال دستگاه DVR به کامپيوتر يا لپ تاپ را بررسي مي کنيم.

مراحل اتصال سيستم مداربسته آنالوگ به لپ تاپ يا کامپيوتر

  1. دستگاه DVR را روشن کرده و با مانيتور به صورت مستقيم به منوهاي آن دسترسي پيدا کنيد.
  2. به منوي اصلي رفته و وارد قسمت Network يا شبکه شويد. (اين قسمت معمولا در منوي تنظيمات يا Configuration است.)
  3. آدرس IP دستگاه را از اين قسمت تنظيم کنيد. اين آدرس بايد رنجي برابر رنج شبکه اصلي شما داشته باشد و قسمت آخر آدرس نبايد مشابه هيچ يک از تجهيزات موجود در شبکه باشد.
  1. پس از تنظيم آدرس IP، آدرس انتخاب شده را يادداشت کنيد.
  2. دستگاه DVR خود را از طريق يک کابل شبکه به صورت مستقيم يا از طريق سوئيچ به کامپيوتر يا لپ تاپ متصل کنيد.
  3. در کامپيوتر خود مرورگر Internet Explorer را باز کرده و ادرس IP دستگاه DVR را در قسمت نوار ادرس بنويسيد. (براي مثال 192.168.1.10)
  4. در صورتي که قسمت هاي قبل را به درستي انجام داده باشيد پنجره اي براي وارد کردن نام کاربري و کلمه عبور براي شما باز مي شود.
  5. کلمه عبور و نام کاربري دستگاه DVR خود را وارد کنيد (همان کلمه عبور و نام کاربري که براي وارد شدن به DVR استفاده مي کنيد.)
  6. پس از وارد شدن احتمالا امکان ديدن تصاوير دوربين ها را نخواهيد داشت. پيغامي در زير صفحه ظاهر خواهد شد که از شما درخواست مي کند ActiveX مورد نياز براي دوربين هاي دريافت کنيد. بر روي آن کليک کنيد تا Activex از دستگاه دريافت شود.
  7. پس از دريافت و نصب ActiveX صفحه مرورگر را refresh کنيد. تصاوير دوربين هاي مداربسته بر روي کامپيوتر شما قابل دسترسي خواهد بود.

HDMI و مزاياي آن براي پروژه نصب دوربين مداربسته

حال که آشنا شديد چگونه دوربين مداربسته را به لپ تاپ وصل کنيم ، بهتر است کمي نيز با تجهيزات نصب آشنا شويد. کابل HDMI مخفف عبارت High-Definition Multimedia Interface به معناي رابط چند رسانه اي با کيفيت بالا مي باشد. هنگامي که تصاوير دوربين مداربسته را توسط کابل HDMI به مانيتور مي دهيد، کيفيت تصاوير به نسبت زماني که همين تصاوير را با کابل VGA منتقل مي کنيد، به مراتب بيشتر است.

در حال حاضر به همين دليل کاربرد اين کابل از مابقي بيشتر مي باشد. اما نکته مهم در مورد استفاده بيشتر از اين کابل، انتقال صدا و تصوير توسط آن است. تصور کنيد دوربيني که نصب کرده ايد داراي ميکروفن داخلي باشد و شما با کابل کواکسيال تصوير و صدا را به دستگاه رسانده ايد . براي اينکه اين صدا و تصوير همزمان از دستگاه به مانيتور منتقل شود نياز به کابل HDMI داريد چرا که کابل VGA قادر به ارسال صدا نمي باشد.

معايب کابل VGA براي پروژه نصب دوربين مداربسته

کابل VGA مخفف عبارت Video Graphics Array به معناي آرايه گرافيکي ويدئو مي باشد. وظيفه اين کابل انتقال ديتاي تصوير بصورت آنالوگ مي باشد و کم کاربردترين کابل براي انتقال تصاوير به روي مانيتور است.

سه مورد از مهمترين دلايل عبارت اند از:

?-کيفيت پايين انتقال تصاوير دوربين مداربسته به مانيتور

?-عدم توانايي در انتقال صدا از دستگاه به مانيتور حتي اگر دوربين شما ميکروفون دارد باشد .

?-محدوديت در متراژ اين کابل براي انتقال تصاوير

اتصال با نرم افزار VMS يا CMS

از انجايي که نرم افزارهاي متفاوت ظاهر و تنظيمات کاملا متفاوتي دارند امکان اموزش اتصال به آنها وجود ندارد. بسياري از نرم افزارهاي VMS جديد به صورت خودکار دوربين شبکه يا DVR را شناسايي مي کنند و کار نصب آنها از مراحل گفته شده ساده تر است. براي مثال در دوربين هاي هايک ويژن از نرم افزار IVMS-4500 براي انتقال تصاوير مداربسته استفاده مي شود.

همچنين اگر نياز به دريافت خدمات فني نصب دوربين مداربسته داريد مي توانيد با کارشناسان شرکت مهر تجارت تماس بگيريد تا در اسرع وقت به شما مشاوره هاي دقيق در خصوص نحوه نصب دوربين مداربسته در محل هاي مختلف را توضيح دهند.

نحوه مشاهده تصوير دوربين IP بر روي لپ تاپ

در برخي موارد کاربر به دلايل مختلفي از جمله محدوديت فضا ، بودجه ، عدم آگاهي از ميزان توسعه آينده سيستم و مواردي شبيه به اين ، در مرحله ابتدايي خريد سيستم مدار بسته تنها دوربين ها را خريداري مي کند در اين حالت براي ضبط تصوير دوربينهاي مدار بسته ، يک راه حل استفاده از لپ تاپ يا کامپيوتر و نرم افزار رايگان...

نحوه مشاهده تصوير دوربين IP بر روي لپ تاپ
در برخي موارد کاربر به دلايل مختلفي از جمله محدوديت فضا ، بودجه ، عدم آگاهي از ميزان توسعه
آينده سيستم و مواردي شبيه به اين ، در مرحله ابتدايي خريد سيستم مدار بسته تنها دوربين ها را
خريداري مي کند در اين حالت براي ضبط تصوير دوربينهاي مدار بسته ، يک راه حل استفاده از لپ تاپ

يا کامپيوتر و نرم افزار رايگان هايک ويژن مي باشد .

ضبط با استفاده از نرم افزار IVMS
در اين حالت تمامي دوربين هاي تحت شبکه را به يک سوئيچ شبکه متصل و سپس يکي از پورتهاي
سوئيچ را توسط کابل شبکه به پورت شبکه لپتاپ يا کامپيوتر متصل مي کنيم و مراحل زير را انجام مي دهيم:
نرم افزار IVMS-4200 هايک ويژن را از سايت هايک ويژن دانلود و بر روي کامپيوتر نصب کنيد
از بخش کنترل پانل وارد قسمت شبکه کامپيوتر شده و رنج آي پي لپ تاپ را با رنج آي پي دوربين
هاي هايک ويژن تنظيم نماييد ( NET ID لپ تاپ بايد با تمام دوربين هاي متصل به لپ تاپ يکسان
باشد و HOST ID لپ تاپ با دوربينها فرق داشته باشد )
وارد نرم افزار IVMS شويد و يک کاربر جديد با کلمه عبور جديد تعريف کنيد.
دوربين ها را به دستگاه اضافه کنيد و تصاوير را بر روي کامپيوتر ضبط نماييد.
توضيح : NET ID سه عدد سمت چپ IP دوربين است که با نقطه از يکديگر جدا مي شوند و عدد چهارم از
چپ يا عدد اول از راست HOST ID مي باشد )
ضبط با استفاده از مرورگر
شيوه ي ديگر مشاهده تصوير از طريق مرورگر IE لپ تاپ است. پس از اتصال صحيح دوربين ها و هم
رنج کردن آنها با لپ تاپ مطابق آنچه در قسمت اول توضيح داده شد، مراحل زير را انجام دهيد .
نرم افزار SADP را از سايت هايک ويژن دانلود و بر روي کامپيوتر نصب کنيد.
با اسکن نرم افزار IP دوربينها را پيدا کنيد.
مرورگر IE را باز کنيد و عدد IP هر دوربين را بطور مجزا در يک صفحه وارد کرده و با زدن يوزرنم
و پسورد دوربين وارد قسمت تنظيمات دوربين IP شويد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 35
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 125
  • بازدید ماه : 208
  • بازدید سال : 520
  • بازدید کلی : 6400
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی